Vállalkozás szinten is lehetőségünk van már olyan döntéseket hozni, ami nem csak a pénztárcánkat támogatja, hanem Földünk egészségét is „ -interjú az UNDERSEA Bikini megálmodóival

Nagy örömmel fedeztem fel egy új, rendhagyó magyar márka, az UNDERSEA Bikini környezettudatos és divatos fürdőruháit. Modelljeik mindegyikét egy speciális anyagból tervezték, mely a tengerek és óceánok mélyéről felhozott újrahasznosított szemétből és műanyag hulladékokból készül. A márka mögött két fiatal, szimpatikus magyar hölgy áll, Tóth Móni és Szomolányi Szandra. Számos tennivalójuk mellett megtisztelték a NAE olvasóit és azonnal segítettek, hogy elkészülhessen velük a riport.

V.N.: Mi volt előbb? Az ötlet, hogy ruhákat tervezzetek és forgalmazzatok vagy előbb inkább az igény a környezet-védelemre?

U.B.: Az elsődleges célunk mindenképp a környezetvédelem népszerűsítése, az emberek figyelmének felkeltése és a különböző problémákra való irányítása, tájékoztatása volt amikor megalkottunk a márkát. Az Undersea Bikini egy tökéletes platformot ad nekünk erre, hiszen próbáljuk ezeket az üzeneteket emészthető, könnyed módon közvetíteni. Rengeteget hallani az óceánszennyezésről, de a legtöbb ember nem érzi sajátjának, mert nem látja a saját szemével, nem érzékeli minden nap ennek a hatását (még). Mi szeretnénk vásárlóinkat közelebb hozni az aktuális problémákhoz és lehetőséget biztosítunk, hogy segítsenek. Az első kollekciónknak köszönhetően 155 kg hulladék került újrahasznosításra és folyamatosan küldjük az adományt egy non-profit szervezetnek, akik tengeri teknősök rehabilitálásával foglalkoznak.

V.N.: Hogyan született meg a márka, mi volt a fő irány?

U.B.: Környezettudatos beállítottságú emberként a természet szerelmesei vagyunk, amivel az is együtt jár, hogy imádunk utazni. Sosem a nagy városokat célozzuk meg, sokkal inkább a perifériákra eső helyeket, melyek még a maguk érintetlen állapotában fedezhetőek fel. Azonban, egyre többször kerültünk olyan szituációba, mikor azzal szembesültünk, hogy még ezek a rejtett paradicsomok is műanyag szeméttel vannak elárasztva. Nem az emberek keze által közvetlenül, sokkal inkább az óceán miatt, mely napról napra egyre több hulladékot mos a partra. Mivel búvárkodni is nagyon szeretünk, sok elszomorító dolgot tapasztalunk a víz alatt is. Ezek a pillanatok mindig nagyon szívbemarkolóak, viszont épp ezeknek az élményeknek hála, egyre többet jártunk utána a témának. Elsavasodó vizek, elfehéredő korallzátonyok, óceáni zajszennyezés, túlhorgászás, elhasznált halászhálók kártékony hatásai, és még sorolhatnám. Minél többet tudtunk meg, annál jobban éreztük, hogy nekünk is tennünk kell valamit. A márka megalkotásakor fő célként az emberek gondolkodásmódjának megváltoztatását tűztük ki. Sokan úgy vélik, hogy apró tettekkel nem tudunk változtatni a már kialakult helyzeten, hogy egyéni döntéseink nem számítanak, csak az, amit a politikusok vagy környezetvédők tesznek. Szerintünk pedig éppen ezek számítanak és nem szabad arra várni, hogy valaki helyettünk majd megoldja a problémát. Ezenkívül, szerettük volna megmutatni, hogy nem csak egyéni, de vállalkozás szinten is lehetőségünk van már olyan döntéseket hozni, ami nem csak a pénztárcánkat támogatja, hanem Földünk egészségét is.

V.N.: Nagyon szimpatikus számomra, hogy a termékek minden csomagolása, kiegészítője is környezetbarát. Mi áll emögött?

U.B.: Köszönjük!:) A legtöbb csomagolás napjainkban eldobható, fölösleges és kártékony a környezetre nézve, a kicsomagolást követően nem tudjuk hasznosítani. Egy kis leleményességgel ez a probléma is leküzdhető. Fürdőruháinkat újrahasznosított textilzsákba szállítjuk, ami később akár egy bevásárlásnál is hasznosítható, helyettesítheti a műanyag zacskót. A márkacímkénket pedig el lehet ültetni, amiből később virág nő.

V.N.: A tervezési folyamatokat is ti végzitek? Végignézve a modelleket két fő irányt mutatnak: egy csajos, könnyed és egy praktikus, sportosabb részt. Ez tudatos,  hogy mindkét stílusra figyeljetek?

U.B.: Így van, minden fürdőruhát mi tervezünk ketten. Mivel ez az első kollekciónk, így tudatosan szerettünk volna minél több stílust felsorakoztatni, hogy minél több embert megszólíthassunk. Ezenkívül, a mi személyiségünket is tükrözni: Én (Móni) inkább a csajosabb vonalat képviselem, Dézi pedig a sportosabbat.

V.N.: Elárultok már valamit a következő kollekcióról?

U.B.: A következő kollekciónk 2019 márciusától lesz kapható és már alig várjuk, hogy megmutassuk, de egyelőre szeretnénk ha meglepetés maradna. Annyit viszont szívesen elárulunk, hogy folyamatosan figyeljük a vásárlóink visszajelzéseit/kéréseit, így jövőre kapható lesz a sokak által hiányolt „hagyományos“ fazonú fürdőruha alsó is és egyberészes fürdőruhánk is lesz. Ezenkívül, két teljesen új charity programmal jelentkezünk majd.

V.N.: Végezetül egy kicsit elvontabb kérdés: Bár soha nem beszéltünk, de feltételezem nagyon fontos Nektek a Föld és a környezet védelme. A márka megalkotásával és terjeszkedésével enyhült bennetek a felelősségvállalás és tevés “kényszere”? Vagy terveztek a továbbiakban más jellegű tevékenységeket is, amivel felhívjátok a Föld állapotára a figyelmet?

U.B.: Most, hogy megszületett az Undersea Bikini és érezzük, hogy van rá igény és szeretik az emberek, minden eddiginél motiváltabbak vagyunk abban, hogy egyre több és több olyan tevékenységet folytassunk, ami segít felhívni a figyelmet a Föld állapotára. Rengeteg olyan projekt van tervben, amit meg szeretnénk valósítani és teljesen más jellegű, mint amit eddig csináltunk. Ezeknek a megvalósítása már folyamatban van, úgyhogy nemsokára ezekről is többet lehet majd tudni.

Nagyon szépen köszönöm!

Az UNDERSEA Bikini termékeit az alábbi oldalakon éritek el:

http://underseabikini.com/

https://www.facebook.com/underseabikini/

 

By |2018-10-03T15:32:32+00:00szeptember 28th, 2018|Az irány, Hónap témája|