herbs-607114_1280Jön a gyerek környezet házival. Megvallom jobban megörültem ennek, mint a matek példáknak. Mert jó-jó számolni fontos, de a természettel foglalatoskodni az meg élmény!
Mi volt a feladat?
3 gyógynövényt és 3 fűszernövényt produkálni a következő órára, ami ma van. A héten már sokat beszélgettünk a megvalósításról, jöttek az ötletek, mindketten belelkesedtünk, a kertben keresgéltünk. Furcsa lehet, de igenis van a budapesti társasház kertjében is néhány valamire való „darab”.
Úszás után a párás levegőben, az esőcseppes zöldek között bóklásztunk és gyűjtöttünk néhány levelet. A kerítés mentén még üde zöldben nyújtózkodik a vérehulló fecskefű. Ezt jól ismerjük, mert a fránya uszodai szemölcsöt kitartással gyógyította a szárból fakadó sárga lé.
A csalánt, bár csípése jót tesz az ízületnek, most a vakarózás elkerülése végett egy másik levéllel foguk meg. Levendulánk is van a kiskertben, illatos szárat innen, virágot a teakészletből tettünk be a háziban.
Gőzölgő tea mellett kiterítettük gyűjteményünket az étkező asztalon, hat kis csomag állt elő: a csaláné, a levenduláé, a vérehulló fecskefűé, az oregánóé, a zsályáé és a petrezselyemé. Majd együtt bújtuk a neten a hasznos tudnivalókat. A teljes feladat elkészültéhez olvastunk és írtunk is, így a napi gyakorlás is megvolt, miközben élveztük, hogy amivel dolgozunk, azt éppen a kezünkben tartjuk.
Reggel az iskolaudvaron egymástól elköszönve jobban izgultam, mint a fiam. Mi volt ez az izgalom? Az együtt végzett munka öröme adta, a gondosság, amivel aprólékosan készültünk fel a mai környezetismeret órára és a tudás utáni vágy, ami házi feladat ide, házi feladat oda mindig mindenkit éberen tart.