Csendet kérünk!- Rendet kérünk?

yoga-815288_1280Milyen összefüggés van a környezetből származó ingerek, a testünk és a bennünk lévő csend között? Nagyon is sok!
Ebben a rohanó világban, amelyben élünk, néha szükség van arra, hogy megálljunk és szusszanjunk egyet. Amikor a külső zajok elcsendesednek, akkor lehetőségünk van magunkban is meglátni a csendet.
De mi köze van ehhez a testünknek?
Olyan világot élünk, amelyben a média azt sugallja, hogy válaszd mindig a legújabbat és a legtrendibbet, mert ha nem veszed fel a fejlődés ritmusát, akkor lemaradsz. Lehet, hogy nem is vagyunk a tudatában, de beszippantjuk az összes létező információt, ami a külvilágból árad. Amíg eljutunk az otthonunkból a munkahelyünkre, számtalan impulzus ér: plakátok a metrón, a villamos megállókban, az utcán… Ez olyan képi anyag, aminek a lenyomata ott van a fejünkben.
Nem elég ez a rengeteg reklám, még az állandóan bennünk futó gondolatokkal is meg kell küzdenünk nap mint nap. Csodálkozunk, hogy estére elfáradunk?
A magánélettel, munkahellyel kapcsolatos gondolataink mellé óhatatlanul is beszivárog a külvilágból áradó információ, és ha ezt nem vesszük észre,akkor az információ nem kerül feldolgozásra, nem tudatosul, mi pedig mint akit agyoncsaptak, elfáradunk nap végére.
Amikor lehetőségem van arra, hogy csendet tegyek magamban, akkor többnyire mozgással töltöm el a rendelkezésre álló időt. Ez első pillanatban furcsán hangzik, hiszen legtöbbünknek az jut eszébe, hogy amikor csendre vágyunk, akkor alig várjuk, hogy hazaérjünk az üres lakásba, lehuppanjunk a fotelba és élvezzük a zajmentes környezetet. Azonban amikor megszüntetem a körülöttem lévő zajforrásokat, attól bennem még nem lesz csend, ahhoz hogy belül is érezzem mindezt, ahhoz a nap közben begyűjtött hatásokat tudatosítanom kell magamban.
Kipróbáltam azt az utat, ami a mozgáson keresztül vezet a csendbe. Jelentem, nálam bevált. Amikor elmegyek jógázni, akkor az által, hogy a testemet igába hajtom (http://jalagati.hu/mi-a-joga/), minden figyelmem a fizikai szintű testgyakorlatokon van, így azokra a percekre kiszakadok a fejemben lévő őrültek házából. Ott csak a gyakorlatok vannak és én.
A jógaóra időtartamára egy másik világba csöppenek, és amíg a gyakorlatok helyes kivitelezésével foglalkozom, addig a fejemben is elindul a munka a fizikai munka hatására. Olyan ez, mint a dominó, az egyik dolog beindítja a másikat. Harmóniára törekszünk, amelyet aktív fizikai és mentális munka előz meg: ezek indítják be az érzelmi szintet.
Jógaóra végére arra leszek figyelmes, hogy kiürült a fejem, és már csak az “maradt benne” ami valóban fontos.
Nap mint nap számtalan inger mellett megyünk el, így ahhoz, hogy legyen egy nyugodt éjszakánk pihentető alvással, érdemes rendet tenni, csendet tenni a fejünkben lefekvés előtt. Nem árt, ha van egy konklúzióm az elmúlt napról, végig tudom gondolni, hogy mi történt velem és átlátom azt, ami a fejemben van.
Nyugalom…reggel, ébredés után kezdődik minden elölről!
By |2018-01-17T17:51:28+00:002015. 10. 19. |Categories: Mozdulj!|Tags: , , , , |3 hozzászólás

3 hozzászólás

  1. Móni %2$ - Válasz

    Szia Dóri! Magam most kísérletezem a jógával, még csak néhány alkalmon voltam. Tetszik, viszont azt tapasztalom, hogy ugyanúgy zakatol bennem minden, mint máskor. Tudsz abban segíteni, hogyan lehet kikapcsolni a zsivajt a fejemben? Valamit rosszul csinálok:(

  2. Odrovits Dóri %2$ - Válasz

    Szia Móni!
    Először is, egy kis türelmet kérek tőled. Gondolj bele abba, hogy éveken keresztül úgy éltél, hogy tele volt a fejed zakatoló gondolatokkal, mert mindig van valami, amin aktuálisan lehet pörögni. Család, párkapcsolat, munkahely, vagy suli, vizsgák, szerelem. Minden életkornak meg van a sajátossága, amilyen téma köré problémáink csoportosulnak. Néhány alkalom jóga után – teszem fel a kérdést – elvárható-e az, hogy amiben ennyi energia fekszik, az hirtelen megváltozzon? Szerintem nem, de ne keseredj el! Ezek a tények. Hogyan tovább? Hogy tudod elhalkítani a futó gondolatsorokat a fejedben? Az egyik mód az, hogy figyelsz a jógatartóra, hogy mit mond, hogyan vezet rá a gyakorlat helyes végzésére. Figyeled közben a saját tested, testrészeid, hogy vajon ugyanazt csinálod, amit ő mond? Ha nem, akkor javítasz a testhelyzeten. Ha az óra alatt a gyakorlatoknak adsz figyelmet, akkor észreveheted, hogy egyre kevesebb gondolat “fér el” a fejedben, és a gondolatokat felváltja a figyelem a saját tested és a mozgásod felé. Idővel az arány megfordul, és kevesebbet agyalsz majd, valamint többet látsz meg magadból a mozgás által.
    Segíthet még az, hogy becsukod a szemed jóga alatt, amennyiben van erre mód (nem tudom milyen típusú órát látogatsz), ugyanis azzal, hogy nem a külvilágot szemléled, könnyebben észreveheted a valóban benned zajló folyamatokat.
    Továbbá lehetőség az is, ha mentálisan is készülsz a jóga órára, azaz amikor odaállsz a matracra, akkor kíváncsi vagy arra, mit hozol majd ki magadból, és nem egy stresszes nap folytatásaként éled meg azt. Itt érdemes tudatosítani, hogy amennyi időt töltöttünk az életünkben mozgásszegény környezetben vagy épp zakatoló gondolatokkal, az mind megmutatkozik majd az órán, így a türelem és az elszántság erény tud lenni. Tarts ki!

  3. Móni %2$ - Válasz

    Köszönöm a tanácsokat, igyekszem ezekre figyelni.

Hagyj üzenetet

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Támogasd az Egyesületet

Ha tetszik a munkánk, kérünk, hogy támogass minket egy csésze kávé vagy csokor virág árával!

Csésze kávé

450 Ft

Csokor virág

2500 Ft